MALAREIS: Noten op je zang hebben...

Ik ontmoette haar twee jaar geleden via marktplaats. Ze had orakelkaarten te koop staan en ik ben ze op de fiets gaan ophalen. Ruim 30km heen en dus ook weer terug. Een heel mooie route over de Hoge Veluwe. Ik heb er de tijd voor genomen en genoten. Zeker toen ik op de terugweg een gesprek kreeg met mijn overleden vriend. Die had wijze raad en daar heb ik naar geluisterd.

Het maakte dat ik heel wat spelletjes kon uitspelen. Oud zeer en karma kon inwilligen voor meer Zelfliefde. Het maakte ook dat er voor mij met het creëren van deze mala als het ware een cirkel werd doorbroken en een nieuwe cyclus begon.

Hier het verhaal van de mala...
Ze had nogal wat noten op haar zang, zei ze. Dat kun je ook anders zeggen… ze weet wat ze wil! Ze weet wat ze nodig heeft en durft dat kenbaar te maken. Het gaf mij wel iets minder speelruimte, dacht ik... maar tegelijkertijd juist ook kaders waarbinnen ik mocht spelen. Ging het hier om controle als in dwang en moeten? Of bood het eigenlijk juist wel veiligheid en bescherming omdat ze ‘in control’ is?

Dat was voor mij de vraag tijdens het aangaan van deze reis. Gaat het hier om overal controle over willen hebben uit angst, kramp, etc.? Of gaat het hier om controle willen hebben uit zelfliefde, kracht, wijsheid? Want zelfcontrole, zelfbeheersing, jezelf in bedwang houden, grenzen aangeven, hebben en stellen vanuit zelfliefde is een heel andere tak van sport in mijn beleving.

Hoe voel ik me erover dat me iets wordt opgelegd? En wie legt mij werkelijk iets op? Ik… dat was ook een interessante. Zij legt mij niets op, dat doe ik zelf. Ik heb zelf aan te geven of ik aan haar wensen, vragen, verlangens, behoeften kan voldoen. Of niet. Ik kan het niet bij haar leggen. Het ligt bij mij. Ik ben in controle. Ik heb daar zeker wat over te zeggen. Ik hoef mij niet te laten beperken.

En ik voelde dat de vraag zo uit zelfliefde kwam… het voelde ruim, ik voelde mogelijkheden, kansen, opties. En er was voldoende speelruimte en vrijheid. Ik heb de tijd genomen een combinatie te vinden. En ik vond zelfs een hartje dat onderaan kwam te hangen. Een stevige basis, goed gegrond om dan pas een volgende stap te zetten als dat goed voelt. Een heel eigen en uniek tempo. De mala wilde snel gerealiseerd en gecreëerd worden. Het bood veiligheid, kaders, totaal geen beperkingen. Als die er al waren, dan had ik mezelf in een kooitje en gevangenis gezet. Ik kies zelf voor vrijheid en dat kan niets en niemand anders voor mij bepalen. Wij hebben zelf het recht om te bepalen, te kiezen en ook zeker om te wensen. Is het uit angst, tekort, nodig hebben? Of is het vanuit kracht, liefde, ruimte, bewustzijn?

Het heeft mijn kijk hierop weer eens verscherpt en dat is ook wat deze mala aan haar en jullie wil meegeven. Jij kiest, jij bepaalt en maak er alsjeblieft ruimte voor om jouw behoeften kenbaar te maken. Een ander kan het niet ruiken. Mensen willen elkaar van nature helpen. Reik uit. Zoek de juiste mensen, zij die wel steun, begrip, respect, liefde voor zichzelf en voor jou hebben en kunnen tonen. Voel je gedragen, weet je gedragen. Zorg zelf voor die bedding. Je bent waardig. You are worthy. You are worth it. Vragen staat vrij.

Vandaar ook mijn vraag... Wie is de volgende? ♡
Stuur een berichtje naar vera.connectyin@gmail.com om de mogelijkheden te bespreken.

Alle Liefs & Alle Goeds! 
 

 



Reacties

Populaire posts van deze blog

MalaReis: Loslaten & Voluit Leven... en Geduld, Vertrouwen & Acceptatie